یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166483
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
غا

حوزه / مرتضی شریف خبرنگار و رئیس سابق دفتر صدا و سیمای کاشان و خبرنگار پیشکسوت کاشانی درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مرتضی شریف از نوادگان علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی و خبرنگار پیشکسوت و انقلابی کاشانی و رئیس سابق دفتر صدا و سیمای کاشان درگذشت.

مهدی مدنی  در گفتگو با خبرنگار حوزه در کاشان با بیان اینکه مرحوم مرتضی شریف از نوادگان آیت الله ملا حبیب الله شریف کاشانی در دوران حیات آیت الله مدنی کاشانی در جهت تبیین مسائل دینی و حوزوی تلاش های فراونی نمود، یادآور شد: آثار به جامانده از این خبرنگار پرتلاش نشان دهنده عشق و علاقه مندی وی به روحانیت و حوزه های علمیه است.

مدنی به نقش بارز مرحوم مرتضی شریف در عرصه خبر در دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: وی به دلیل علاقه مندی زیادی که به انقلاب داشت با حضور در صحنه های مختلف نظام و انقلاب آثار بسیار زیادی را ثبت و به جا گذاشت.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مدنی با اشاره به خاطره ای از این خبرنگار انقلابی، خاطرنشان کرد: زمانی که آیت الله شهید بهشتی در سفر به کاشان به دیدار مرحوم آیت الله مدنی کاشانی آمده بودند مرحوم شریف عکس های یادگاری فراوانی از این دیدار را ثبت و منعکس کرد.

مدنی، بر لزوم جمع آوری گنجینه آثار این خبرنگار انقلابی و پیشکسوت کاشانی تأکید کرد و یادآور شد: مسئولان برای حفظ آثار ارزشمند این خبرنگار پیشکسوت و انقلابی کاشان تمهیدات لازم را به کار گیرند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مدنی با بیان اینکه این خبرنگار پیشکسوت از نظر اخلاقی نمونه بود، گفت: از مسئولان انتظار داریم که قدردان خدمات شایسته وی به نظام و انقلاب در عرصه خبر باشند.

شایان ذکر است، مرحوم مرتضی شریف در سال ۱۳۶۱ به عنوان اولین مسئول دفتر خبری صدا و سیما در کاشان فعالیت خود را آغاز کرد و در طول مسئولیت ۲۵ ساله خود در این دفتر، در چند نوبت سرپرستی دفاتر خبری قم، اراک و کرج را عهده دار شد و پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ نسبت به راه اندازی پایگاه خبری فجر کاشان به فعالیت خبری خود ادامه داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha